KALÇA AĞRILARI - Blog

KALÇA AĞRILARI

Kalça patolojileri ve buna bağlı kalça ağrıları bebeklik, çocukluk, gençlik ve özellikle ileri yaşlılık gibi hayatın her döneminde görülebilir.

Kalça ağrısı sebepleri : Osteoartroz ( kireçlenme ), artritler (Romatoid artrit, enfeksiyoz artritler ), tümörler, metabolik kemik hastalıkları ( osteoporoz, osteomalazi), yumuşak doku bozuklukları (bursit, tendinit ), pinformis sendromu, osteotis pubis, fasia lata fasiiti, başka yerlerden kalçaya yayılan ağrılar

Koksartroz ( kalça eklemi kireçlenmesi ):

Ana belirtisi ağrıdır. Ağrı kabada, klasik ve uylukta hissedilir. Bazen dize vurabilir veya sadece diz ağrısı ile ortaya çıkabilir. Ağrı kalça üzerine yüklenmekle artar. İleri dönemlerde oturma, kalkma ve merdiven çıkma zorlaşır. Tedavide şişman hastaların zayıflaması önerilir.
Baston ve koltuk değneği de kalça üzerindeki yükün bir kısmını alır.
Tedavide PRP ve fizik tedaviden yararlanılır.

Bursit

Bursa eklem çevresindeki içinde sıvı olan keseciklerdir, sürtünmeyi azaltırlar. Kalça eklemi çevresinde de çok sayıda bursa vardır. Bursanın iltihabına bursit denir. Kalça çevresinde ağrı olur ve ağrı hareketle artar. İltihaplı bursa üzerine basıldığınde ağrı şiddetlenir. Tedavide ilaç ve fizik tedavi yöntemlerinden faydalanılır. Dirençli olgularda lokal kortikostenoid enjeksiyonları yapılır.

Osteonekroz ( avasküler nekroz )

Kanlanmanın azalması sonucu kemik ve komşu kemik iliğinde hücre ölümüdür. En yaygın tutulum yeri uyluk kemiği başıdır. Ağrı en sık kasıkta duyulur, ayrıca kabaya, uyluk iç yüzeyine ve hatta dize yayılabilir. Genellikle ağırlık binince ağrı artar. İleri dönemde topallama ve hareket kaybı başlar.
Koltuk değneği kullanarak hasta kalça üzerindeki yükü kaldırmalıdır.
Erken dönemde ilaç tedavisi, dekompresyon ameliyatları uygulanabilir. Manyetik alan ve PRP tedavisi denenebiir.

Adduktor tendinit

Bacakları açarak yapılan sporla uğraşanlarda daha sık görülür. Özellikle ısınma egzersizlerinin yeterince yapılmaması zemin hazırlar. Ağrı kalça ve uyluk iç yüzeydedir. Tedavide akut dönemde istirahat ve buz, sonra fizik tedavi uygulanır. Gerekirse ilaçlar ilave edilir.

Okunma 1651 defa Son Düzenlenme Pazar, 19 Şubat 2017 08:11