SKOLYOZ (OMURGA EĞRİLİĞİ ) - Blog

SKOLYOZ (OMURGA EĞRİLİĞİ )

Sağlıklı bir omurgada karşıdan bakıldığında tüm omurlar aynı doğrultuda görülür. Omurgadaki dizilimin bozulmasına ve yana eğilmesine skolyoz adı verilir. Genellikle doğumsal olarak mevcut olup kas - iskelet sisteminin büyümesi ile belirginleşir.

Skolyozdan kuşkulanıldığı zaman hasta soyunur, ayaklarını bitiştirir, dizlerini bükmeden kollarını aşağı doğru sarkıtarak öne eğilir. Skolyoz olması halinde sırttaki deformite belirginleşir.

Çocukluk ve büyüme çağındaki gençlerde en sık karşılaşılan bel ve sırt nedenlerinden biridir.

Skolyoz tedavisinde amaç kozmetik olarak düzgün, dengeli ve ağrısız bir omurga yapısı sağlamaktır. Erken tanı, eğriliğin daha küçükken saptanması ve gerekli önlemlerin alması ile ilerlemenin önüne geçilmesi sağlar.

Tanı ve tedavide her hasta bireysel olarak değerlendirilmelidir. Her hastanın tedavisi kendine özgüdür. Dolayısıyla skolyozlu bir çocuk düzenli aralıklarla konunun uzmanı bir hekim tarafından kontrol edilmelidir.

- Takip : 20 derecenin altında ve iskelet gelişimi tamamlanmaya yakın hastalarda sadece belirli aralıklarla kontrol yeterlidir. Takipler iskelet sistemi gelişimini tamamlayana kadar sürer.

- Korse : Amaç eğriliğin artışının engellenmeye çalışılmalıdır. Özellikle eğriliği 25 derecenin üzerinde olduğu ve büyümenin devam ettiği çocuklarda etkilidir.

- Egzersiz : Duruşun düzeltilmesinde, esnekliğin arttırılmasında etkindir. Skolyozun yönü, kişinin kas - iskelet yapısına göre hastaya özgü egzersiz programı düzenlenir.

- Fizik Tedavi : Zayıf kasları güçlendirmek, kısa olanları uzatmak, omurgadaki düzeni sağlamak hedeflenmektedir. Bu amaçla çeşitli elektroterapi ve rehabilitasyon cihazları kullanılmaktadır.

- Cerrahi tedavi : Skolyoz derecesi 50 nin üzerinde ve gelişme devam etmekteyse ileri deli komplikasyonları önlemek için cerrahi kaçınılmazdır.

Okunma 1872 defa Son Düzenlenme Pazar, 19 Şubat 2017 08:06