YUMUŞAK DOKU ROMATİZMASI - Blog

YUMUŞAK DOKU ROMATİZMASI

YUMUŞAK DOKU ROMATİZMASI ( FİBROMİYALJİ SENDROMU )

" Her yerim ağrıyor, geceleri yeterince uyumama rağmen sabahları sanki hiç uyumamış gibi kalkıyorum, yorgunluktan kırılıyorum, hiç bir iş yapamıyorum. " Bu türden yakınmalar yumuşak doku romatizması ( fibromiyalji ) olan hastaların en sık getirdiği yakınmalardır.

Yanlız başına olabileceği gibi başka hastalıklarla birlikte de ortaya çıkabilir.

- Ağrı : Daha çok boyun, sırt ve bel bölgesinde yaygın ağrılar şeklindedir. Ellerde ağrı ve şişlikten yakınmalarına karşılık gerçek bir eklem tutulumu yoktur.

- Yorgunluk : Genellikle yataktan yorgun kalkma şeklindedir. Hastanın günlük yaşamını etkileyebilmektedir.

- Uyku bozuklukları : Hasta uykuya dalamadığından ya da sık uyandığından şikayet edebilir. Bazen de uyku süresi yeterli olmasına rağmen uyku dinlendirici olmayabilir veya hasta hiç uyumadığı hissiyle uyanır.

Yakınmalara psikolojik stres, hava değişimleri, soğuk veya nöbetlerle artabilir. Sıcak duş, ılık ve kuru hava, tatil, dinlendirici uyku ile belirtiler genellikle hafifler.

Teşhiste ağrı tipi, fizik muayene ve eşlik eden bulgular önemlidir. Fizik incelemede vücutta belli bölgelerdeki hassas noktaların varlığı mevcuttur.

Fibromiyalji hastalığında tanı koydurucu özgün bir labaratuar testi yoktur. Eşlik eden romatizmal bir hastalık yoksa romatizma testleri de negatiftir. Labaratuar daha çok benzer hastalıklardan ayırmada önemlidir.

Tedavide, ağrı kesici ilaçlar, antideprasanlar, kas gevşeticiler ve uyku düzenleyici ilaçlar kullanılmaktadır.

Uzman hekim tarafından uygulanan ağrılı nokta enjeksiyonları fibromiyaljide oldukça etkilidir.

Hastaya hastalığın gerçek olduğu, ancak şekil bozucu veya sakat bırakıcı bir hastalık olmadığı anlatılmalıdır.

Egzersiz hastalıkta en önemli tedavi ve koruma yöntemidir. Gevşeme ve germe egzersizleri, yürüyüş, yürüme ve bisiklete binde faydalıdır.

Ağrının ve kas gerginliğinin azaltılmasında derin ve yüzeyel ısı, ve elektriksel akımlardan oluşan fizik tedavi yöntemlerinden faydalanır.

Okunma 1414 defa Son Düzenlenme Pazar, 19 Şubat 2017 08:00